donderdag 13 januari 2011

Cursus haarknippen Les 1



Het haarknippen gaat denk toch wel een kluifje worden. Gisteravond de eerste les gehad, hierbij heeft de cursusleidster de basis-kniptechnieken uitgelegd. Ze liet het zien door een meisje te knippen, het zag er best makkelijk uit.
Daarna mochten we op een pop oefenen om het haar te verdelen in 4 stukken en in een ster en voor mannen (kort haar) was er weer een andere verdeling. Ik oefende de ster-verdeling... Zo makkelijk was het niet! Om te beginnen moest ik een middenscheiding maken, maar dat lukte me eigenlijk al niet... Vet suf! Uiteindelijk (er werden al grappen gemaakt dat de cursus waarschijnlijk zou uitlopen tot 23.00 uur ipv 21.00) is het me gelukt. Volgende week moet ik een model met lang haar meenemen. Ik vraag Marije, mijn schoonzus. Hopelijk leest ze deze blog niet...

Update CO'11 uitdagingen:
De eerste uitdaging* komt nog niet echt van de grond door tijdgebrek. Maar ik heb mezelf toch geen deadline gegeven. Tja, huishoudelijke taken nemen wel een btje tijd in en ik heb nog een paar andere klusjes liggen die ik nog moet doen. Hier het lijstje:
• Website (1 pagina maar), visitekaartjes en A4-map ontwerpen voor het bouwbedrijf van mijn oom en neef
Dit blijft al veel te lang liggen, hierbij heb ik mezelf nu dus wel een deadline gegeven, zondag moet het af zijn
* Trouwkaart ontwerp voor Frank en Boukje, zij gaan in het voorjaar trouwen dus dit heeft dus ook wel een deadline
• En Nancy's spullen drukklaar maken. Ik heb een offerte aangevraagd bij de drukker, als deze akkoord is kan ik het mooi allemaal afronden.
* Logo van Shangri la essentials aanpassen. Het beeldmerk is nog niet naar tevredenheid.

Uiteraard heb ik voor deze creatieve uitdagingen wel inspiratie nodig. Daarom ga ik zaterdag met John en Huub naar een expo Reklameklassiekers in de Beurs van Berlage in Amsterdam. Zin in!

Nog meer inspiratie kan ik natuurlijk uit drugsgebruik halen, maar aangezien ik een brave huismoeder ben met verantwoordelijkheden ga ik er een boek over lezen. Namelijk: Hyper van Jacob van Duijn (50 ct op de rommelmarkt), ik weet eigenlijk niet of dit boek over drugs gaat, maar z'n vorige boek iig wel.
Bij deze gooi ik het boek wat ik nu aan het lezen ben ff aan de kant (Definitely dead van Charlaine Harris, vet coole serie over vampiers en weerwolven enzo), want ik kom er niet doorheen. Gewoon omdat ik 's avonds te moe ben om engels te lezen.
Genoeg op stapel dacht ik zo.

*Eerste uitdaging: Een collage van foto's maken (min 3 foto's), met een terugkerend thema/kleur. Met als onderwerp Huub.

Geen opmerkingen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...