zaterdag 17 maart 2012

week 12: Low Budget DIY





Pasen komt er weer aan! Vrijdag heb ik op de markt paastakken gekocht, nouja eigenlijk, kersenbloesem en berkband (de laatste weet ik niet zeker of dat echt zo heet, het kan ook eikenband zijn, het was iets met band...) Toen ik de eitjes erin had gehangen vond ik het een beetje kaal. De eitjes zijn ook een beetje een allegaartje, dus om dat op een Low Budget manier, bij elkaar te brengen kwam ik op het idee om een slinger te maken voor in de takken. Ik denk altijd maar zo: als het niet helemaal bij elkaar past, overdrijf het dan maar, dan wordt het vaak wel weer leuk.

Hiervoor heb ik gebruikt gebruikt:

1,5 meter lint

2 vellen scrappapier (aan beide kanten bedrukt)

Een naaimachine

Tja, ik weet niet of het veel uitleg nodig heeft. Maar snij of knip driehoeken uit de vellen scrappapier en speldt ze op het lint. Naai de driehoeken op het lint vast met de naaimachine.

Nu snap ik dat een naaimachine absoluut niet Low Budget is om aan te schaffen, maar misschien heb je een lieve moeder, vriendin, zus, schoonmoeder die dat even voor je wilt doen.
Ik heb vorige week de naaimachine van mijn schoonmoeder gekregen, echt superlief! Ben er heel blij mee, dus er zullen nog wel meer naaiwerkjes op mijn blog komen. Ik ben al stoffen aan het verzamelen om een quilt te maken :-)







Geen opmerkingen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...