dinsdag 27 augustus 2013

Project Life: week 22

Ik heb een beetje een dip met Project Life de laatste paar weken. Ik vind het nog steeds super om te doen, ben heel blij met het resultaat maar... het neemt erg veel tijd in beslag!
Dit neemt zo veel tijd in beslag:
  1. De spullen naar beneden halen. Ik heb geen hobbykamer ingericht, omdat ik graag in de huiskamer in de 'reuring' (is dat een woord? mijn moeder gebruikt het altijd.. maar die verzint wel vaker iets) van het huis zit. Eerst was het 1 keer naar boven lopen, maar nu de collectie scrapspullen groeit is het al 3 x (!) de trap op en neer geworden om alle spullen in de woonkamer te krijgen.
  2. De groeiende collectie scrapspullen. Ik betrap mezelf er vaak op dat ik zomaar een kwartier naar alle mooie papiertjes zit te staren.. En dus niks doe!
  3. Data van foto's! Dit vind ik serieus het stomste van PL! Alle data van elke foto terugzoeken op m'n telefoon. AAAARGH! Ik bestel meestal 4 weken foto's tegelijk, een flink uitzoekwerkje kan ik je vertellen.
  4. Beslissingen... Ik dacht altijd dat ik goed was in beslissingen nemen, totdat ik met PL begon en moet kiezen tussen het ene kaartje en de andere... zucht.
  5. Snijden van papier. Ondanks de onlangs aangeschafde snijmachine*, toch nog veel tijd kwijt aan het op maat snijden van kaartjes..
* Ik begon PL met het snijden met een mesje en lineaal op een snijmat... What was I thinking!?

Dit zijn een aantal vertragende factoren bij mij, geen wereld drama's, maar toch.
Ik ben nu wel bezig met wat versnellende dingen toe te passen, o.a. heb ik een echte Becky Higgins kit besteld, dus geen snijden meer!


I'm having a little slump with Project Life lately. I still think it's great to do, and I am very happy with the result but ... it takes a lot of time!
This is what takes so much time when I do PL:
  1. Get the stuff down in the livingroom. I don't have a hobbyroom or space, because I like to sit in the livingroom in the 'energy' of the house. First it was 1 run up the stairs, but my collection of scrapstuff is growing, so now it has become 3 times (!) to get all the stuff down in the livingroom.
  2. My scrapcollection is growing. I often catch myself that I've been staring at all the beautiful papers for over 15 minutes .. and did nothing!
  3. Dates of pictures! I find this seriously the most stupid thing of PL! Finding all the dates of each photo on my phone... AAAARGH! I usually order 4 weeks photos at once, quite a job I can tell you.
  4. Decisions ... I always thought I was good at making decisions, until I started PL and now I have to choose between one card and the other ... sigh.
  5. Paper cutting. Despite the recently bought papercutter *, still spending a lot of time cutting paper.
* I started PL cutting with a knife and ruler on a cutting mat ... What was I thinking!?

These are some of the 'delaying factors' I have, no world dramas, but still...
I'm now trying to accelerate my scrapping, for example: I ordered a real Becky Higgins kit, so no more cutting! :)






4 opmerkingen:

Petra zei

Heel herkenbaar. Ik ben om die reden overgestapt op digitaal, maar ondanks dat ik niet meer met spullen hoef te slepen nu, heb ik nog steeds veel te veel keuze in spulletjes en te weinig tijd. Dus dat probleem lost zich nog iet op. Foto's uitzoeken is wel makkelijker, want heb alles gewoon digitaal in een mapje van die week staan.
Succes! Komt vast goed ;-)

Tamara zei

Ik herken het ook wel. Ben jaloers op mensen die meerdere overxichten kunnen maken op 1 dag.. ik doe er gemiddeld al 2 over 1 week, soms wel meer... wel merk ik dat mij nu niet zoveel uitmaakt, al blij als ik al kan scrappen :-) van andere kamer scrappen moet ik nog ervaren over een jaar.. liefs Tamara

Unknown zei

Ja, ik ben al blij als ik 1 week-spread op een avond af krijg! :) Haha!

Claudia Tax zei

Hoi, heb je al eens gekeken naar de pons van we r memorie keepers? Die heb ik ook en is werkelijk onmisbaar! In één druk een 3"x4" kaartje van een foto of ander papier. Groetjes Claudia

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...